Oost-West Thuis Best II

Gisteren zijn we om drie uur vertrokken uit Whitby. Het was ook tijd om te vertrekken want het regende en het was koud. Het is in Engeland niet zulk slecht weer geweest als in Nederland, maar het was nat genoeg om weer uit te zien naar een paar dagen Nederlandse zomer!

We hadden de eerste uren flinke stroom mee en zijn daardoor goed opgeschoten. Sommige stukken liepen we wel 10 knopen. Het was wel weer een beetje bumpy, maar de chili con carne heeft alle magen aan boord goed gevuld en gestabiliseerd. In de nacht was het zigzaggen tussen de boorplatform door. Ongelofelijk zoveel als er hier staan.

Vandaag gaan de kinderen een feestje bouwen, omdat het de laatste dag varen is. Ze gaan zelf koken en hebben uiteraard alleen maar lekkere dingen in gedachten. Erg leuk.

Als alles goed blijft gaan komen we zondag 16 augustus om 12 uur ´s middag Nederlandse tijd aan in de jachthaven van Scheveningen. Tot binnenkort!

11 thoughts on “Oost-West Thuis Best II

• Lieve Umro,
      Ontzettend bedankt voor je altijd lieve woorden op onze blog. Onze aankomst was hier hartverwarmend. Vandaag, maandag gaan we onze spullen heen en weer rijden met een gehuurd busje. Ben benieuwd naar ons huis, daar komen we vandaag weer!
      En ik kijk er naar uit om je hier in Nederland weer te zien. Veel liefs van ons,
      Aranka

1. Hoi White Witchers, tot onze spijt staan wij niet op de kade in Scheveningen bij jullie aankomst. Wij liggen nog in Concarnau, Bretange. Veel sterkte bij de cultuurschok die jullie staat te wachten. Druk, druk……

Groeten, Eltjo , Lilian

• Lieve Lilian en Eltjo,
      Geniet nog lekker van jullie reis en wij blijven jullie met plezier volgen. Gisteren hadden we echt een geweldig ontvangst hier in Scheveningen. Dat is echt heerlijk om je vrienden en familie weer echt te kunnen knuffelen. Vandaag gaan we naar ons huis. De kinderen hebben 1 week om te acclimatiseren en ik 2 weken voordat mijn werk begint. Dat moet wel lukken. Weer een agenda gebruiken zal wel wennen zijn, maar dat hoort er gewoon weer bij. We hebben gewoon genoten van afgelopen jaar.
      Tot blogs,

2. Lief zeilend viertal –

Ik wens jullie een voorspoedige tocht huiswaarts en voor morgen alvast: WELKOM TERUG in NL !!

Veel groeten van Bertine 🙂

• Lieve Bertine,
      Je wil het niet weten, maar we waren best zenuwachtig over onze thuiskomst. Maar het was overweldigend toen we buiten de pieren werden verwelkomd door 3 kanoers (o.a. Tessa) en op nota bene beide pieren mensen naar ons zagen zwaaien. Langzaam konden we ontwaren wie het waren en wat heerlijk zeg zoveel familie en vrienden die daarna bij ons op de boot zaten. We lagen zomaar 20 cm dieper!!!!!!! Dat was werkelijk een heel erg warm welkom en vergeten we niet gauw.
      Heel veel liefs,
      Aranka

3. Welkom thuis! Mooi dat alles zo goed is gegaan. Ik ga de verhalen missen. Ik hoop dat jullie weer snel kunnen wennen aan het geregelde leven.

• Ha die Mart,
      Wat ontzettend leuk dat je hebt meegelezen. We hebben een heel warm welkom gehad bij onze aankomst in Scheveningen. Dan merk je hoe je vrienden en familie hebt gemist.
      We hebben gewoon nog op de boot geslapen en vandaag gaan we alle spullen verhuizen en ons huis woonbaar maken. Vanaf 1 september ga ik weer aan de slag. Daar heb ik tot mijn eigen verrassing gewoon echt weer veel zin in. Mijn bevlogenheid voor mijn vakgebied ben ik niet kwijt en we hebben echt een leuke club collega’s. Maar hoe alles weer op zijn plek gaat vallen met agenda’s, druk, druk enzo dat weet ik nog niet. Daar ben ik zelf ook benieuwd naar.
      Heel veel groetjes,

4. Hallo Crevecoeurtjes,
    jammer dat het er op zit, ook jammer dat we niet meer van jullie verhalen kunnen genieten. We hoopten stiekem dat we jullie in onze vakantie naar Frankrijk zouden tegenkomen, maar we waren net een week te vroeg in Scheveningen. Voor ons nog 2 jaar te gaan voor onze grote reis met onze Centurion 36 en hopen jullie ergens voor die tijd nog eens te ontmoeten, zodat we wat tips van jullie kunnen krijgen. Succes weer terug in het ritme. Groet Rob, Conny, Valerie en Rosalie van de Agape