Onderweg naar La Gomera

Even een korte update. Later doen we een reisverslag met foto’s.

Afgelopen nacht hebben we even in een baai geslapen, Abona. We hebben nu heel fraai zicht op de 3718 meter hoge vulkaan El Teide. Gisteren hingen er wolken omheen, maar nu ligt hij nog in het zonnetje.

We verlaten Tenerife na 6 heerlijke dagen en zijn nu onder zeil op weg naar La Gomera. Het eiland waar onze vroegere buurvrouw Bep elke winter graag verbleef. We zijn benieuwd en hopen dat in de haven op La Gomera ook onze postpakketjes zijn aangekomen, met een toetsenbord voor de laptop en een sleepgenerator. Super service uit Nederland van onze buren Saskia en Eric en van Rob Wink.

Het is vandaag ongeveer 40 mijl varen, dus het wordt een volle dagtocht en we willen voor het donker weer de haven binnen lopen. Mogelijk gaan we een dag later door naar La Palma als het weer het toelaat. Er komen wat onweersbuien en wind (5 Bft) aan op zaterdag en zondag. Later komen we weer terug naar La Gomera en hopen we daar de Volonté treffen. Gisteren kwamen zij in de haven aan toen wij net vertrokken, dat was dikke pech.

Gisteren zagen we walvissen. Die blijven hier het hele jaar door. Je ziet ze doordat ze een waterspuit de lucht in hebben. Verder komt er af en toe een zwarte rug boven zonder vin. We hopen dat we ze vandaag nog een keer tegen komen. Maar ik weet niet of het lukt daar mooie plaatjes van te maken, zodat jullie mee kunnen genieten. Komt omdat we zelf in een soort extase raken (ik dan; ik wil er wel naar toe, maar krijg stress als ik het te dichtbij vind). En je ziet er maar beperkt iets van.

Tot gauw!

One thought on “Onderweg naar La Gomera

1. Hoi Aranka, Roelof, Myrthe en Wouter,

Nog steeds helemaal te gek is het daar zo te lezen! Heb er veel plezier in dat jullie steeds van die interessante verslagen maken. Jullie hebben de kinderen enige maanden geleden “in de boot genomen” (bekend gezegde?) door ze mee te nemen. Zo te merken echter met groot succes, ze maken veel plezier samen.
    Goede reis verder en Roelof: blijf samen goed plannen zoals tot nu toe, want het loopt volgens mij op (golf) rolletjes!